دفترمهندسی و مطالعات با سلام و عرض احترام اینجانب رضا پورشعبانی کارشناس زمین شناسی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، دفترمهندسی و مطالعات، گروه: سیل، فرسایش و زمین لغزش می باشم، رئوس فعالیتهای گروه زمین لغزش ها دراقدامات بانک اطلاعاتی زمین لغزشها شامل: مدیریت بانک اطلاعاتی زمین لغزش، بررسی پرسشنامه ثبت زمین لغزش، بررسی و تفسیرعکسهای هوایی، رقومی نمودن نقشه پراکنش زمین لغزش ها می باشد، باتوجه به اهمیت زمین لغزش از بعد خسارات مالی و جانی، سعی کرده ایم مطالب ارایه شده درجهت پیشرفت و آموزش زمین لغزشها باشد و از همکارانی که دراین امر یاری رساندند تشکر می نمایم. مطالب، سوالات ,پرسش ها و درخواست های خود را فقط طبق آموزش ورود به بخش مدیریت که در صفحه نخست درج شده است در سایت زمین لغزش ارسال نمایید، به تماس، پیامک، تلگرام و ایمیل های شخصی شما و غیره پاسخ داده نمیشود: مطمئن هستیم درخواست، پرسش و مطالب بارگذاری شده شما در سایت برای دیگر کاربران نیز مفید خواهد بود. مدیریت سایت: رضا پورشعبانی آدرس ایمیل: ************ شماره همراه: ********* اینستاگرام سایت لغزش به آدرس : landslide.ir می باشد. با کمال تشکر
با سلام احتراما پیرو عکس فوق در رابطه با لغزشهای کنار جاده ای مطالبی به شرح ذیل که در جاده هتکن-زرند استان کرمان رخ داده است ارسال میگردد. 1- اینگونه لغزشها عمدتا در جاده هایی اتفاق می افتد که توسط ماشین آلات از کناره های کوه تراشیده و احداث شده است. 2-وقوع لغزش به دلیل عدم ثبات بستر جاده که سابقه طبیعی نداشته و به صورت مصنوعی ایجاد شده است. 3-شیب احداث شده جهت جاده استاندارد نبوده و در واقع انباشت مصالح حاصل از تسطیح هستند که شیب را خود به خود به وجود میآورند. 4-عدم تثبیت بستر جاده قبل از آسفالت. 5- عدم تعدیل شیب احداث شده ناشی از انباشت مصالح و رها کردن به حالت خود. 6- عدم ایجاد زهکشی های استاندار جاده ای در کنا جاده ها. 7-عدم شانه استاندار جاده و فاصله ایمن. 8-عدم استفاده از مصالح استانداد و اکتفا کردن به همان مصالحی که از دامنه کوه جدا شده و دارای سستی زیاد میباشد. 9- نا آشنا بودن به پدیده زمین لغزش و نحوه و علل وقوع ان.
لازم به ذکر است که عکسهایی در رابطه با همین مسائل که در جاده مذکور رخ داده ایمیل شده است که خواهشمند است جهت استفاده علاقمندان آورده شود.